869 keer bekeken

More Halloween 2017

• woensdag 25 oktober 2017 @ 01:29

Ik lees dit nu heel laat. Maar Halloween is niet een onschuldig feest. Ik zal later wat dingen aandragen ter ondersteuning. Natuurlijk ben jij en iedereen vrij om dit niet te vinden. Ergens gelezen als quote, Halloween is pure evilness. En dat wil wel wat zeggen. Zal later wel de bron opzoeken indien nodig.

ja Pasen en Pinksteren kan commercieel worden uitgebuit en dat gebeurd helaas ook.de gedachte aan Pasen is dat Jezus aan het kruis is gestorven en 3 dagen later is opgestaan. Jezus is aan het kruis gestorven voor ons, om onze zonden te vergeven. Met Pinksteren is Jezus opgegaan naar de hemel.

nogmaals iedereen is (gelukkig) vrij om zijn eigen conclusies te trekken. En dat kan enmag afwijkend zijn. Zelf benader ik dit af vanuit standpunt uit christelijk geloof.

• maandag 23 oktober 2017 @ 11:51
    reactie op (#2) Thuru

Tja, als je 't zo bekijkt -en dat mag- daar is iedereen vrij in.
    Maar wat dat befreft zijn Pasen, Kerst en St. Nicolaas inmiddels een feest van en voor de middenstand.
    Het is allemaal zo commercieel als de p....
    Veel mensen (dus ook kinderen) weten niet eens meer waar 'het feest' origineel vandaan komt cq. waar 't voor staat.

Overigens heeft de grondslag van Halloween (Allerheiligen) net zoveel/-weinig met occultisme te maken als Zwarte Piet met slavernij.
    Die grondslag is Ierland -dus niet USA- en is meegenomen door Ierse immigranten; dus overgewaaid ........ nou, nee.
    De verkleedpartijen en schrik aanjagen zijn er later bijverzonnen.
    Dat ligt aan de fantasie/de invulling die mensen (meest volwassenen) er aan (willen) geven.

Zo, was Valentijnsdag ook iets wat niet echt werd beleefd in Nederland .
    Inmiddels draait er een hele wenskaarten/bloemen'industrie' op.
    Kortom het is allemaal opgenomen in de Europese (Angel/Saksische) beleving van de tijd/moment van het jaar.

Dus ook in 'smeltkroes' USA waar Santa Claus over een poosje weer rondvliegt.
    Het moge duidelijk zijn, heeft op zich volstrekt niets met Kerst van doen.
    Ook hierbij ......... fantasie en de invulling die je er aan geeft.

Daar kan je wat van zeggen, je kan 't ook zo laten en iets anders gaan doen.
    Zoveel mensen ........ zoveel wensen.

En cultuur ......

Kaasdragen in Alkmaar noemt men cultuur.
    Als je wilt kan je daar ook vraagtekens bij zetten.
    De kazen worden van A naar B gesjouwd, en een half uurtje later weer terug .....
    Meer gebeurt er niet.
    Of toch ..... oh ja, handjeklap.

Zolang 't allemaal niet op oorlog uitdraait vind ik 't best.

Beste bezoekers, het was me weer een genoegen, tot een volgende gelegenheid

-Postman-

Gewijzigd op 2017-10-26 19:58:13
  • zondag 22 oktober 2017 @ 20:54

Wat mij betreft mag dit cultuur feestje in usa blijven en hoeft het beslist niet naar Nederland.

geen behoefte aan een occultfeestje, want dat is het uiteindelijk,  vermomd als soort kinder cq jongvolwassen feest

sorry

• dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:10

More Halloween entertainment

if you like ....

The Addams Family   <<< click

Addams Family Values   <<< click

Adult Wednesday Addams   <<< click

Halloween   <<< click

The Visit   <<< click

photo google_translate_logo_zps8a8818dc.jpg

.

.